onsdag 21 november 2007

Som (lusse)katten kring het gröt

Så här sitter jag igen, framför datorn, och försöker komma igång med rapporten. Jag gick upp klockan tio och tänkte sätta igång med att jobba klockan elva. Men så kom jag på att jag nog behöver gå ut och ta en rask promenad innan jag sätter igång. Min stela kropp har bett mig om det i flera dagar nu.

Frukost, smältning av frukost framför snuttar ur nya "Hairspray" (fan vad fantastisk inledningsscenen är! Ni som inte har sett filmen och som uppskattar musikaler och ett gott filmhantverk - gå och se den!), rask och lång promenad till Mölnlycketorget, besök på Johnséns konditori för köp av lussekatt, köp av saffranslängd istället (visste inte att det fanns), rask promenad hem, el-firma håller på att byta elmätare när jag kommer hem, lääääääängtar efter kaffe, en kvart senare är strömmen på, koka kaffe äta macka och nyponsoppa, dricka kaffe och äta saffranslängd (fem bitar hittills) och skriva blogg.

Ja, det var min morgon och förmiddag ... och tja, halva eftermiddagen. Nu är klockan 14.17 och jag har inte kommit igång än. Tar en stor tugga till på saffranslängden, en stor klunk med kaffe och säger åt mig själv: DAGS ATT SÄTTA IGÅNG, MONIKA!

3 kommentarer:

Camilla Wu sa...

Sitter just nu på HDK och läser blogg och väntar på att kursen skall börja. Vilken tur att jag har tre lussekatter i väskan efter att jag har läst ditt inlägg...
älskar lussekatter, med saffran förstås.

Anna sa...

Bakade sånna däringa katter igår. Men har inte riktigt lärt mig hantera dinkelmjölet bra än Så bullarna blev rätt så kompakta. Men goa.

Anonym sa...

Det är alltid segt att komma ingång. Bra val med promenixen tycker jag det behövde nog kroppen. Lätt att bli stel när man jobbar på hårt.